Integritetspolicy

Det här dokumentet är en beskrivning av sekretesspolicyn och användningen av cookies. Den definierar reglerna, metoden för behandling och användning av uppgifter och information från kunder och användare av webbplatsen.

Vänligen läs den här policyn noggrant. Genom att gå in på eller använda denna webbplats och lämna personuppgifter till oss godkänner du villkoren i denna integritetspolicy.

Vi behandlar dina personuppgifter på grundval av gällande lagstiftning, inklusive särskilt Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd av fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om fri rörlighet för sådana uppgifter och om upphävande av direktiv 95/46/EG („GDPR”) och lagen av den 10 maj 2018 om skydd av personuppgifter („lagen”).

Personuppgiftsansvarig

Administratören av dina personuppgifter är P.P.U.H. „MAT-POL”.
KAZIMIERZ PLATA 6, 115 Nowowarszawska Street A 15-206 Bialystok
Polen

Kontakt med administratören

Dirección de correspondencia: Calle Nowarszawska 115 A 15-206 Białystok Polonia
correo electrónico: office@mat-pol.se

Regler för skydd av personuppgifter

  1. Vi är särskilt noga med att se till att alla personuppgifter behandlas i enlighet med det syfte för vilket de samlades in och används i enlighet med omfattningen av de beviljade tillstånden (samtycken) och de behandlingsområden som är tillåtna enligt lag.
  2. Vi ser till att behandlingen av personuppgifter sker i enlighet med principerna om materiell korrekthet och på lämpligt sätt för de ändamål för vilka de samlades in.
  3. Vi behandlar uppgifter under den period som är nödvändig för att uppnå de syften för vilka de samlades in, och dessutom under den period under vilken vi är skyldiga att göra det enligt tillämplig allmän lag.
  4. Vi säkerställer konfidentialitet, integritet och ansvarsskyldighet för de personuppgifter som vi behandlar.
  5. De personuppgifter som vi behandlar kommer att överföras till tredje part endast om detta är nödvändigt som en del av fullgörandet av avtalet eller genom att vidta andra åtgärder på din begäran, på grundval av en rättslig förpliktelse som åläggs oss, vårt legitima intresse eller om du tidigare har gett ditt samtycke till detta. Mottagarna av dina personuppgifter kan vara våra anställda och auktoriserade partner samt externa tjänsteleverantörer, leverantörer av IT-system, enheter som tillhandahåller IT-tjänster, bokförings-, juridiska, konsult-, analys- och marknadsföringstjänster, post- och kuriroperatörer, operatörer av elektroniska betalningar, system och banker inom området för genomförande av betalningar samt myndigheter som är behöriga att ta emot personuppgifter på grundval av tillämplig lagstiftning.
  6. De personuppgifter som behandlas överförs inte till länder utanför Europeiska unionen och Europeiska ekonomiska samarbetsområdet eller till internationella organisationer.

Metoder för datainsamling

Personuppgifter erhålls genom:

  1. Formulär som fylls i online: Information samlas in via de formulär som finns på vår webbplats och som används för att kontakta oss, ställa frågor och lämna kommentarer,
  2. Kontakt offline: Det finns ett antal telefon- och faxnummer och e-postadresser på webbplatsen där du kan kontakta oss,
  3. När du använder webbplatsens resurser: information om användare samlas in genom filer som „cookies” eller „web beacons”.
  • Cookies: Det är små textfiler som kallas „cookies”, som skickas av vår webbplats och lagras på användarens slutenhet (dator, bärbar dator, smartphone). Vi använder dem för att anpassa innehåll och tjänster till webbplatsanvändarnas individuella behov och intressen. Administratör, förstå hur användarna använder vår webbplats och ständigt förbättra vår webbplats så att den blir ännu mer användarvänlig och bättre anpassad till användarnas behov. Användaren kan när som helst inaktivera möjligheten att acceptera cookies i sin webbläsare, men effekten av en sådan förändring kan vara att man inte längre kan använda Administratörens webbplats.
  • Web beacons: Elektroniska grafiska element (även kända som webbuggar, clear gifs eller trackers) som gör det möjligt för oss att fastställa antalet användare som har besökt vår webbplats genom att klicka på en annons om våra produkter och tjänster från en tredje parts webbplats. Webbfyrar samlar in begränsad information, t.ex. antalet kakor, tid och datum då sidan besöktes och en beskrivning av den sida där webbfyren är placerad. Våra webbplatser innehåller inte webbfyrar som placeras av andra annonsörer, men vi använder tredjepartstjänster för att samla in dessa uppgifter åt oss. Eftersom webbfyrar används tillsammans med cookies kan du inaktivera dem genom att inaktivera cookies eller ändra din webbläsares cookieinställningar.

I vilket syfte används de uppgifter som samlas in av oss?

Personuppgifter används:

  1. i syfte att tillhandahålla tjänster och leverera produkter som begärts av kunderna och relaterad verksamhet (t.ex. inlämnande av klagomål), dvs. på grundval av artikel 6.1 b i GDPR,
  1.  b) de rättsliga förpliktelser som åligger administratören, dvs. i enlighet med artikel 6 sek. 1 lit. c) GDPR.

Om ett lämpligt samtycke har erhållits används uppgifterna också för följande ändamål
direkt marknadsföring av administratörens produkter och tjänster i enlighet med artikel 6.1 a i GDPR. Säkerhet och lagring av information

Administratören säkerställer säkerheten för personuppgifter med hjälp av lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder som syftar till att förhindra olaglig behandling av uppgifter samt oavsiktlig förlust, förstörelse och skada av dem.

Användarrättigheter

Det är obligatoriskt att lämna personuppgifter i den utsträckning som är nödvändig för att leverera de produkter och tjänster som erbjuds av administratören, och i den övriga omfattningen är det frivilligt.

Administratören respekterar rättigheterna för varje person vars uppgifter behandlas: tillgång till uppgifter, rättelse av uppgifter, radering av uppgifter, begränsning av behandling, överföring av uppgifter, rätt att inte bli föremål för ett beslut som enbart grundar sig på automatiserad behandling, inklusive profilering, och som har rättslig verkan på den personen eller på annat sätt påverkar den personen på ett betydande sätt.

Om behandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har den registrerade rätt att när som helst återkalla samtycket, förutsatt att detta inte påverkar lagligheten av den behandling som grundar sig på samtycket innan det återkallas.
Den registrerade vars uppgifter vi behandlar kan utöva sina rättigheter genom att skicka ett brev till administratören där han eller hon redogör för sina krav.

Den registrerade vars uppgifter vi behandlar har rätt att lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten om han eller hon anser att hans eller hennes rättigheter har kränkts.

Ändringar i sekretesspolicyn

Administratören förbehåller sig rätten att ändra denna sekretesspolicy. Ändringar i sekretesspolicyn kan påverkas av förändringar i lagstiftningen om skydd av personuppgifter och andra faktorer. Kunder och användare kommer omedelbart att informeras om eventuella ändringar på administratörens webbplats.